logo lukarna

administracja wspólnot mieszkaniowych

Wspólnoty Mieszkańców

znajdziesz nas w największych obiektach mieszkaniowych Małopolski i Śląska

Dla indywidualnych Mieszkańców i całych Wspólnot Lukarna jest gwarantem bezpieczeństwa. W przestrzeniach miast i osiedli tworzymy przestrzeń zaufania. To komfort, na który warto postawić!

Zarządzanie wspólnotą mieszkaniową

Lukarna oferuje wysokie standardy zarządzania oraz zapewnia zindywidualizowany zakres usług, dopasowany do deklarowanych potrzeb Mieszkańców. Każda Wspólnota może określić własny zakres oczekiwań, ustalić najważniejsze kryteria współpracy z Zarządcami, negocjować indywidualne kosztorysy oraz terminy dla poszczególnych usług. Ostateczne doprecyzowanie warunków współpracy następuje po wnikliwej analizie wyzwań, które diagnozowane są wspólnie przez Wspólnotę  oraz po przeprowadzeniu bezpośrednich wywiadów pogłębionych z zainteresowanymi Mieszkańcami danej nieruchomości. Zatrudniamy doświadczonych administratorów, księgowych, pracowników technicznych i inspektorów budowlanych. Nasi prawnicy reprezentują Mieszkańców w rozwiązywaniu konfliktów wewnątrz wspólnot oraz w razie konieczności prowadzą postępowania mediacyjne.

Zapytaj o ofertę
blok rysunek

Zarządca nieruchomości - zasady współpracy

Strategię zarzadzania nieruchomościami opieramy na wieloletnim doświadczeniu i odpowiedzialności wobec naszych Klientów. Priorytetowo traktujemy pełną dostępność i dyspozycyjność naszych Pracowników. Każdą ofertę przygotowujemy zgodnie z wartościami naszej firmy, dlatego obok wysokiej jakości obsługi prawno-administracyjno-księgowej, akcentujemy przejrzyste zasady komunikacji oparte na wiarygodności i wysokich standardach interpersonalnych. Zarządca nieruchomości to osoba, która nie tylko dba o powierzoną mu infrastrukturę, ale każdego dnia buduje z Mieszkańcami relacje oparte na zaufaniu. Tak działamy w Lukarnie.

Zapytaj o ofertę

Zakres usług dla wspólnot mieszkaniowych

obsługa administracyjna

Lukarna oferuje pełny zakres usług administracyjnych. Już na etapie przejęcia obowiązków administratora preferujemy sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego, obejmującego dokumentację techniczną, budowlaną, powykonawczą i eksploatacyjną dla przejmowanej nieruchomości oraz doprecyzowujemy niezbędne zasady prawidłowego funkcjonowania nieruchomości w obszarze administracyjnym.

Wśród standardowych zakresów obsługi znajduje się prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali oraz z prowadzeniem kont właścicieli, kontrola i zapewnienie nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości, monitoring potencjalnych usługodawców, bieżąca obsługa właścicieli w zakresie administracyjnym oraz nadzór nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji eksploatacyjnej dotyczącej nieruchomości.

Dodatkowo oferujemy opracowywanie i opiniowanie zawartych umów w zakresie obsługi eksploatacyjnej i technicznej oraz negocjowanie warunków nowych zobowiązań na rzecz właścicieli. W zakresie naszych usług jest opiniowanie uchwał, opracowywanie zarządzeń i innych aktów prawnych dotyczących funkcjonowania nieruchomości, takich jak Regulamin porządku domowego, Statut Wspólnoty Mieszkaniowej czy Regulamin użytkowania parkingu.

 

obsługa finansowa

Lukarna gwarantuje pełną odpowiedzialność za prawidłowość rozliczeń finansowych nieruchomości oraz prowadzenie kartotek ich właścicieli, a także realizuje wszystkie zadania bieżącej obsługi Wspólnot, takie jak: prowadzenie ewidencji księgowej przychodów i kosztów dotyczących nieruchomości, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów, prowadzenie rozliczeń z innych tytułów oraz pobieranie, rozliczanie oraz windykację płatności na rzecz nieruchomości. Pełną przejrzystość w rozliczeniach umożliwia system informatyczny mmSoft, dzięki któremu w każdej chwili właściciele mają dostęp on-line do swoich indywidualnych kont i kartotek. Nasi specjaliści odciążają Mieszkańców w zakresie finansowym, czuwając nad prawidłowością rachunków i faktur otrzymywanych  od usługodawców zewnętrznych oraz przygotowują dokumenty niezbędne do dokonania płatności z tytułu podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych.

W ramach obsługi finansowej Wspólnot przygotowujemy materiały niezbędne dla prowadzenia sprawozdawczości finansowej, w szczególności zgodnie z obowiązującym prawem – sprawozdawczości podatkowej oraz reprezentujemy Wspólnotę w procesie pozyskiwania numeru NIP i REGON, zgłoszeń VAT oraz – jeżeli wspólnota prowadzi działalność gospodarczą – rozliczeń podatków VAT i CIT.

 

obsługa techniczno-konserwacyjna

Lukarna zapewnia prawidłowość użytkowania nieruchomości w zakresie techniczno – instalacyjnym i kontroluje  warunki bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Nasi specjaliści przygotowują logistykę dla wszystkich obowiązkowych przeglądów technicznych na terenie Wspólnot oraz doradzają w pozyskiwaniu firm dla napraw i usuwania stwierdzanych nieprawidłowości.

Zatrudniamy doświadczonych monterów oraz dysponujemy własnym zapleczem sprzętowym, umożliwiającym  natychmiastowe usuwanie drobnych awarii. Serwisanci Lukarny przeprowadzają cykliczne wizytacje nieruchomości, w trakcie których dokonywane są przeglądy urządzeń wykorzystywanych przez Wspólnoty oraz ocena stanu technicznego nieruchomości. Własny serwis uzupełniamy wieloletnią współpracą z rzetelnymi firmami obsługującymi nieruchomości w zakresie prac elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, gazowych, grzewczych czy obsługi instalacji niskoprądowych. Dla uzgodnionych inwestycji techniczno-konserwatorskich prowadzimy monitoring i działania doradcze oraz pośredniczymy w wyborze zewnętrznych podwykonawców.

inne usługi

Obok standardowych rozwiązań w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami Lukarna oferuje rozbudowany pakiet usług dodatkowych, takich jak usługi remontowo budowlane, aranżację balkonów, ogrodów i terenów zielonych oraz rozbudowane serwisy porządkowe wraz z dedykowanymi ekipami sprzątającymi.

Na życzenie klientów doczyszczamy kostkę brukową, czyścimy elewacje budynków, kompleksowo sprzątamy po zakończonym procesie budowlanym oraz przeprowadzamy deratyzację pomieszczeń. Dla prowadzonych usług posiadamy własną bazę sprzętową – profesjonalne myjki ciśnieniowe, kosy spalinowe, traktory ogrodowe, zamiatarko – odśnieżarki oraz pługopiaskarki.

Nasze atuty

pogotowie techniczne

oferujemy Mieszkańcom stałą, 24 H dostępność serwisanta w zakresie drobnych awarii technicznych

indywidualizacja usług

nie mamy hermetycznych umów i cenników; nienaruszalne są u nas jedynie zasady i standardy pracy!

pełna dostępność

w warunkach wymagających dyspozycyjności pracujemy także w weekendy i święta

niestandardowe rozwiązania

oferujemy elastyczność usług np. dwuzmianowe utrzymanie czystości w godzinach: 6:00-14:00 oraz 18:00-20:00 oraz obecność indywidulanego koordynatora Klienta

budujemy realcje

nie chcemy jedynie komunikować. Chcemy komunikować się. Dlatego z Mieszkańcami rozmawiamy o wszystkim, co potrzebne dla ich komfortu i bezpieczeństwa.

projektowanie terenów zielonych

oferujemy nawożenie, wertykulację i całoroczną pielęgnację trawników, formowanie roślin, wykonanie ogrodów łąk kwietnych. Na życzenie Klientów przygotowujemy projekty aranżacji dużych ogrodów

Zapytaj o ofertę

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami już dziś i dołącz do grona zadowolonych klientów. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

crossmenu